Akıllı telefonların gün geçtikçe artan teknolojileri ve özellikleri ile mobil kullanım oranı oldukça artmış durumda. Mobil uygulamalarla birlikte internet sitelerinin de mobil uyumluluğu bununla beraber gün geçtikçe artmaya devam ediyor.
Yapılan araştırmalara göre kullanıcıların %51.3 ü internet kullanımını akıllı telefonlar yada tabletler üzerinden yapıyor. Bu gelişmelerle birlikte teknoloji devleride altyapılarını, kriterlerini mobil kullanıma uygun olarak değiştirme başladılar. Örneğin Google, bundan sonra mobil sitelerin arama sonuçlarında öncelikli olacağını hatta mobil uyumlu olan sitelerin yanına arama sonuçlarında [Mobil uyumlu] etiketi ekleyeceğini söylemişti. Ara ara bu etiket görünür olsada bazen kaldırılıyor. Başka bir araştırmaya göre ise kullanıcılar ziyaret ettikleri web sitesinin mobil uyumlu olmadığını gördüğü anda web sitesini terkettikleri yönünde.
Gelişmeler bu şekilde devam ederken, Google, “Mobil Web Sitesi Tasarımı nasıl olmalıdır?” başlıklı bir makale yayınladı. Makalede mobil web sitesinin nasıl olması gerektiğini 25 madde ile anlatılıyor.
Ayrıca web sitenizin mobil uyumluluk düzeyini test etmek için Google’ın hazırlamış olduğu test aracından faydalanabilirsiniz.
- Harekete geçirici mesajınızı kullanıcıların kolayca görebilecekleri şekilde öne ve merkezi bir konuma yerleştirin.
- Menüleriniz kısa ve kullanımı kolay olsun.
- Logonuzu kullanarak ana sayfaya kolayca geri dönülebilmesini sağlayın.
- Tanıtımların ana sayfayı ele geçirmesine veya sitede gezinmeyi zorlaştırmasına izin vermeyin.
- Site içi arama bölümünüz tüm sayfalarda net bir şekilde görülebilsin.
- Site içi aramaları konu ile alakalı hale getirerek kullanıcıların aradıkları bilgiyi bulmasını sağlayın.
- Kullanıcıların doğru sonuçlara ulaşmasını sağlamak için arama filtreleri ekleyin.
- Mümkünse arama yapacak kitlenizi daha arama yapmadan segmentlere ayırın.
- Kişisel bilgilerini istemeden önce kullanıcıların sitenizi keşfetmesine izin verin.
- Kullanıcıların misafir olarak ürün satın almasına izin verin ancak kaydolmaları için onları teşvik etmeyi de unutmayın.
- İşlemleri kolaylaştırın. Kayıtlı kullanıcı bilgilerinden yararlanarak form bilgilerinin önceden doldurulmasını sağlayın.
- Tıkla ve ara düğmelerinden yararlanarak kullanıcıların yardıma ihtiyaç duyması halinde müşteri temsilcisi ile konuşabilmesini sağlayın.
- Kullanıcıların dönüşümlerini başka bir cihazda tamamlamasını kolaylaştırın.
- Sayı girişi yapmalarını gerektirecek alanlar için kullanıcılara sayısal tuş takımı sunun.
- Kullanıcıların bilgi, açılır pencere, onay kutusu ve benzeri girişleri yapmaları için en kolay yöntemleri tercih edin.
- Rezervasyon işlemlerini ve planlamayı kolaylaştırmak için görsel bir takvim sunun.
- Hatalı bilgi girişini en aza indirmek için kolay anlaşılır yönergeler kullanın ve bilgileri anında doğrulayın. Girilen bilgiler hatalıysa kullanıcıları bilgilendirin.
- Form tasarımı çok önemlidir. Kısa ve kolay okunabilir olması temel alınmalıdır.
- İnternet sitenizin tüm sayfalarını mobil cihazlar için optimize edilmiş şekilde tasarlayın.
- Resimler ve tasarladığınız düzen her zaman okunaklı olmalıdır.
- Ürün fotoğrafları gibi temel görüntüler için yüksek kaliteli yakın çekim fotoğraflar ekleyin.
- İnternet sitenizin dikey mi yoksa yatay mı daha iyi göründüğü konusunda kullanıcıları bilgilendirin.
- Kullanıcıları tek bir tarayıcı penceresinde tutarak tarayıcınızdan ayrılmalarına izin vermeyin.
- Mobil cihaz/masaüstü bilgisayar etiketlemesi kullanın.
- Kullanıcıların “yakınlarındaki” mağazaları veya ürünleri bulmasını sağlayın.