Logolar üzerine bildiğiniz gibi birçok örnek site ve blog mevcut. Bunlardan genellikle logo tasarım trendlerini, ipuçlarını, esinlenme kaynaklarını takip edebiliyorsunuz. Ancak bazen özel bir şey bulmak zor olabiliyor.
Tasarımın asıl amacı firmanın kimliğini göstermenin yanı sıra, onu diğerlerinden ayıran yönleri göze hoş gelecek bir biçimde yansıtmak. Bazı tasarımcılar bunları doğrudan göstermek yerine logoların içine gizlemeyi tercih ediyor. İşte hoş örnekler:
Big 10
ABD’de bir kolej ligi olan ve adından da anlaşılacağı gibi 10 takım barındıran lige, bir okul daha eklenmiş. Ligin adı değişmemiş ama logo içindeki “11” ifadesi işin özünü vermiş.
Goodwill
Kuzey Amerika’da bir yardım organizasyonu olan Goodwill’in logosundaki gülen yüze baştaki “g” harfine de yansımış.
Sun Microsystems
Firmanın logosunun solunda bulunan amblemi hangi köşesinden okursanız okuyun yine “sun” ifadesini göreceksiniz.
Amazon
Yazıyı yazmadan önce logonun altında bulunan sarı okun gülen bir yüz ifadesini vermeye çalıştığını biliyordum. Ancak buna ek olarak a’dan başlayıp z’ye giden bir ok olduğunu gözden kaçırmışım.
Toblerone
Çoğumuzun sevdiği bu çikolatanın logosundaki dağ amblemi üzerinde bir “ayı” silüeti varmış. Bu ayı da firmanın anavatanı olan İsviçre’nin Berne kentinin sembolüymüş.
Baskin Robbins
Logo üzerindeki “br” harflerinden ayrıca pembe renkteki “31” rakamını da fark etmişsinizdir sanırım. Bu rakam firmanın ayın her gününde 31 çeşit dondurmayı ifade ediyor.
FedEx
Sanırım bu yazılara ilham veren başlıca logo. bir kargo ve taşımacılık firması olan Fedex’in “ex” harfleri arasındaki ok işareti iyi düşünülmüş.
Hope for African Children Initiative
Afrika kıtasından hareketle sağda bir yetişkini, solda ise bir çocuğu birbirine bakarken görebilirsiniz.
Milwaukee Brewers
Logodaki “bm” harfleri bir beyzbol eldiveni ve top ile verilmiş.
Northwest Airlines
Havayolu firmasının solundaki amblem hem “n” hem de “w” harflerini veriyor. bunlara ek olarak ok işareti ve daire kuzeybatıyı yani firma adı Northwest’i gösteriyor.
Carrefour
Sola doğru kırmızı ve sağa doğru mavi okların arasında kalan boşlukta aslında C harfi oluşuyor, yani Carrefour’un baş harfi.